Reklamation? Så här gör du:


Efter att du har tagit emot den beställda varan och den har visat sig vara skadad eller felaktig, så ber vi er att kontakta oss så fort som möjligt. 
Kontaktuppgifterna hittar ni under kontakta oss, där ni kan beskriva till oss fullständigt om den reklamerade varan. 

Ange namn, telefonnummer och ordernummer på det mailet ni skickar till kundservice@apotekarn24.se
med ämnet "Reklamation" ifylld. Vi kontaktar dig efteråt om hur vi ska gå vidare med ärendet.

Apoteket följer reglerna från allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) 
och förbehåller rätten att neka din reklamation om den visar sig vara felaktig.
Ifall tvist uppstår kan du som kund lämna ett klagomål hos EU: gemensamma tvistdatabas på www.ec.europa.eu/odr.

Returer? Så här gör du:
Enligt distansavtalslagen(2005:59) har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor.
Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick och de fall varan är plomberad skall denna vara obruten. 

Undantag gäller:
- oplomberade hygienprodukter
- oplomberade Intimprodukter
- Kylprodukter
- Läkemedel och djurläkemedel 
- Kosttillskott
- Livsmedel

Exempel på varor: stödstrumpor, bröstpump, sexleksaker, skosulor och andra medicintekniska produkter.

Enligt regler från läkemedelsverket så får apoteket inte sälja samma läkemedel som är redan köpt från en annan kund och säljs på nytt till en ny kund, därför ska mediciner som tas emot ej krediteras och återanvändas och därmed destrueras. Det är extra viktigt att göra en rätt beställning innan hemleverans till er. 
Vid retur av icke klassade läkemedel, står kunden för fraktkostnaden (enligt postens fraktkostnader) och risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. 
Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Vi rekommenderar till alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet.

Vid en godkänd retur, betalar vi för köpesumman och eventuell fraktkostnaden (Ej frakt för returen). Pengarna överförs till bankkontot som användes första tillfället, oavsett via kortbetalning eller klarna betalning (faktura, förskottsbetalning eller direktbetalning).

Ange namn, telefonnummer och ordernummer på det mailet ni skickar till kundservice@apotekarn24.se
med ämnet "Returer" ifylld. Vi kontaktar dig efteråt om hur vi ska gå vidare med ärendet.